sábado, 22 de marzo de 2014

Guys, would you like to take part in a competition?

The teacher arrived and asked if we felt like taking part in a competiton published in DOE.

Students: 'DOE????????'

Teacher:  'Yes. The official page in Extremadura where decrees are published.

Students:  'Decrees?????'

Teacher:   'Yes, decrees, rules to be followed, grants... For example, you have books because a decree was published in DOE.

Students.   'Ahhhhhh!' Can we see what the DOE says about our contest?

Teacher:  'Sure. Take your laptops, write your usernames, passwords, go to Google, wirte DOE Extremadura and... Here it is. '

http://doe.juntaex.es/pdfs/doe/2014/510o/14050050.pdf

And we read the rules of the contest. Soufiane, Hicham, Bouchara, Hamza, Mohamed...were reading the most important parts of the DOE.







Students:  'Some Art task...!'

Teacher:  'That's right'.

Houda:   'teacher, teacher, teacher... I have an idea!!!!'

And Houda gave a great idea. But it's a secret we`ll reveal later.

Teacher:  'But we`ll also have to create a poster and a blog.' Would you like to participate? If you say no, we won't do it'.

The students cried  'yes' all at once. The award is a great incentive. They see themselves travelling to Barcelona, Granada... They are so sure they are going to get the prize that the teacher must explain that that will be so difficult...

Students.  'yes, yes, you say so but we don't believe you'.

Teacher.  'Never mind. Open your diaries and write you must think about the contest and Europe and give ideas next day'.

This is the summary of the 18th March Eglish lesson.













17 comentarios:

  1. Me gusta participar en este concurso porque me gustan los ordenadores y participar con los compañeros ADIL

    ResponderEliminar
  2. Me gusta participar en el concurso por que megustan los ordenadores y participar con mis compañeros

    ResponderEliminar
  3. Hola soy un alumno que voy a participar en un concurso del día de Europa porque es divertido

    ResponderEliminar
  4. Hola soy un alumno que voy a participar en un concurso del día de Europa porque me gusta participar en concursos

    ResponderEliminar
  5. Hola soy un alumno que quiero participar porque mola ir a Barcelona para ver a los jugadores del Barcelona.

    Daoud

    ResponderEliminar
  6. Me llamo Yasmina y quiero participar en este concurso porque es divertido y puedo

    ResponderEliminar
  7. YO soy iklass voy a participar en el concurso de EUROPA

    ResponderEliminar
  8. Hola me llamo Houda, tengo 14 años y soy del instituto IES San Martin y voy a participar en este concurso. Me hace mucha ilusión porque además de hacer cosas divertidas voy a aprender muchas cosas que no sabia sobre Europa.

    ResponderEliminar
  9. Hola soy Bouchra .Me gusta este concurso porque me gusta participar con mis compañeros.

    ResponderEliminar
  10. Hola,mi nombre es Yousef. Quiero decir que este concurso me encanta mucho.
    Mis compañeros y yo estamos participado en el concurso del Día de Europa

    ResponderEliminar
  11. Me llamo musin zano y me encanta participar en el concurso porque estamos entretenidos.

    ResponderEliminar
  12. Hola me llamo Hamsa y me gusta participar en blogersport.

    ResponderEliminar
  13. si eso es divertido y entretenido

    ResponderEliminar
  14. venga teneis que ganar

    ResponderEliminar
  15. Come on guys you can win !!

    ResponderEliminar
  16. Hola somos alumnas de 4ºA y nos gusta bastante vuestro blog , por lo tanto esperamos que ganéis.YOU YOU CAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponderEliminar
  17. Cada vez me gusta mas

    ResponderEliminar